10 jan 2023

Susanna Christina Møller

Content Creator

Bliv fortrolig med finanskonteringen

Som lønbogholder har du måske oplevet, at finanskonteringen indimellem volder vanskeligheder. Med et kursus med fuld fokus på netop denne disciplin får du mulighed for at blive fuldt fortrolig med både debet og kredit, kontoplaner, afstemninger og meget mere.

På Lønskolen udbyder vi flere forskellige kurser i finanskontering; et generelt kursus, der henvender sig til alle uanset lønsystem, og to digitale kurser i henholdsvis opstart og vedligehold af finanskontering til dig, der bruger LessorLøn.

Find det kursus, der passer dig, og få en masse brugbar viden om lønbogholderi med hjem i tasken.

Bliv skarp på finanskontering af lønsedlen

det generelle kursus om finanskontering gennemgår vi regnskabsreglerne og viser dig forskellige måder at finanskontere på. Vi ser på, hvordan lønarter krediteres og debiteres, og på hvordan en kontoplan kan være bygget op.

Du lærer både om kontering af lønomkostningerne, afstemninger af lønsedler, A-skat og AM-bidrag over for eIndkomst og om hensættelser af lønomkostninger og feriepenge.

Sammen med de andre kursister vil du også skulle lave en finanskontering af en lønseddel i hånden.

Når du går hjem, vil du have opnået et bedre overblik over lønregnskabet, og du vil effektivt kunne kontere virksomhedens lønomkostninger og holde regnskabet i balance.

Kurset varer 3 timer.

Digitale kurser i finanskontering til dig, der bruger LessorLøn

Til dig, der bruger LessorLøn, udbyder vi to digitale kurser i finanskontering; et kursus i opstart af finanskontering og et kursus i vedligehold af finanskontering.

På de digitale kurser, som du kan tage, hvor og hvornår du har lyst, lærer du blandt meget andet, hvordan finanskonteringen sættes op i LessorLøn, hvordan du tilknytter finanskonti til lønarter, hvordan du anvender bogføringsgrupper - og ikke mindst hvordan du forbedrer finanskonteringen i lønsystemet.

De digitale kurser tager 2-3 timer at gennemføre.

Du har også mulighed for tilmelde dig Lønskolens kombinerede kursus i finanskontering, hvor de to digitale kurser suppleres med det fysiske kursus med fokus på finanskontering generelt.

Vi glæder os til at byde dig velkommen på Lønskolen.

Ved tilmelding i januar får du 10% rabat på kursusprisen.

Emner:

Love og regler Lønadministration