24 jan 2022

Content Creator

Er du forberedt på de nye barselsregler? Og har du fået styr på ferieloven?

Den nye ferielov er dårligt trådt i kraft - så kommer der nye regler igen. Denne gang nye barselsregler - og dermed nye opgaver og nye udfordringer. Der er lige pludselig meget nyt at forholde sig til og at lære.

Vi går en tid i møde, hvor det godt kan betale sig at læse op på reglerne og øve sig i den praktiske håndtering af barsels- og ferieregler - og ikke blot som separate områder, men også i forening. For hvordan får du egentlig de to nye sæt regler til at gå hånd i hånd? Alt det kan Lønskolen hjælpe dig med.

På Lønskolen har vi allerede længe tilbudt kurser i både ferieloven og barselsreglerne. Vi er med andre ord vant til at skulle følge udviklingen på de to områder tæt - og som kursist kan du være sikker på altid at blive helt opdateret på de nyeste love og regler. Med en ferielov, som stadig udfordrer i forhold til håndteringen, og nye barselsregler oveni er det i dag mere aktuelt, end det længe har været, at blive opdateret.

Lønskolen gør dig klar til et forandret arbejdsmarked

På kurset i de nye barselsregler kan du glæde dig til en detaljeret og grundig gennemgang af de nye regler, som skaber komplet ligestilling mellem kønnene. Blandt andet kommer vi ind på konsekvenserne ved fravalg af barsel og mulighederne for soloforældre - og diskuterer udfordringerne ved etablering af en egentlig barselspolitik.

Ferielovskurset har fokus på den praktiske administration af ferieloven og behandler spørgsmål som, hvordan du håndterer forskudsferie, hvornår du må overføre og udbetale ikke afholdt ferie, hvad du stiller op med den 5. ferieuge - og naturligvis, hvordan du håndterer ferieplanlægningen, når du samtidig skal holde styr på de nye barselsregler. Og dette er blot nogle få eksempler.

De to kurser gør dig med andre ord helt klar til håndteringen af de nye regler på både barsels- og ferieområdet. Især den nye barselsmodel vil uden tvivl vise sig at være noget af en 'Game Changer' på arbejdsmarkedet.

Planlæg din undervisning

Du kan allerede nu tilmelde dig vores ferielovskursus og kurset i de nye barselsregler. Begge kurser afholdes flere gange i løbet af foråret - i både Allerød og Vejle.

Det største udbytte får du naturligvis ved at tilmelde dig begge kurser.

Vi glæder os til at byde dig velkommen til et lærerigt forår på Lønskolen.

Barsel Love og regler Ferie