Sådan håndterer du ferieloven

Hvert år den 1. september starter et nyt ferieår. Men hvordan er det nu lige med ferieregnskabet, og de regler og principper, som er styrende for ferieloven, som den er nu. Det er netop det, vi går i dybden med på dette kursus.

Formålet med at deltage på kurset er at få et overblik over de nye regler, som fulgte med, da den nye ferielov trådte i kraft - og samtidig lære, hvordan du administrerer ferieloven ud fra de nu gældende regler.

Dette halvdagskursus er for dig, der arbejder som lønbogholder eller lønadministrator. På kurset får du en gennemgang af de vigtigste elementer i ferieloven. Du lærer blandet andet om:

• beregning af feriepenge
  • afholdelse af ferie
  • ferietillæg og meget andet

Når du har deltaget på kurset, kan du beregne af ferie og ferieafholdelse, og du kender reglerne i ferieloven.

Du lærer blandt andet om

• opsparing og afholdelse af ferie
  • beregning af ferie ved afholdelse
  • ferie for funktionær med løn under ferie
  • ferie for timelønnet uden løn under ferie
  • forskudsferie
  • samtidighedsferie
  • overførsel af ferie
  • udbetaling af ferie
  • ferietillæg
  • feriehindring
  • karensdage
  • feriefridage

Efter kurset vil du også kunne svare medarbejdere på, hvad der sker, hvis ikke man afholder sin ferie.

Ud over det faglige input får du også mulighed for at netværke med andre lønbogholdere.

Vil du have hele pakken?

Vær opmærksom på, at vi også udbyder kurset som en del af en kursuspakke i løn, hvori både et grundlæggende og et uddybende lønkursus såvel som kurser i finankontering af lønsedlen og beregning af personalegoder også indgår. Du sparer 3.500 kr. ved at købe hele kursuspakken.

Kurset Sådan håndterer du ferieloven varer en halv dag fra kl. 9.00 til 12.00.

2.500,00 kr. ekskl. moms

Det får du med i prisen

Undervisningsmaterialer og en let morgenmad før kursusstart er inkluderet i prisen.

Din underviser på kurset er Lone Bahne.

Kurset foregår som klasseundervisning. Vi ønsker et maksimum på 15 deltagere på holdene, så der er god tid til hver enkelt og mulighed for sparring og dialog undervejs på kurset.

Online via Teams

Som noget nyt udbyder vi nu også kurset online via Microsoft Teams. Online kurserne foregår, ligesom de fysiske kurser, i tidsrummet fra kl. 9:00 til 12:00.

I vores tilmeldingsformular kan du se, hvor og hvornår kurset afholdes. Vælg det sted og den dato, som passer dig bedst, og udfyld derefter tilmeldingsformularen.

Vi anbefaler, at du læser vores kursusbetingelser, inden du deltager i et kursus.

Lønkursus for den erfarne lønbogholder

Kom endnu mere i dybden med lønberegningen

LÆS MERE OM KURSET