05 sep 2021

Lønskolen - skolen for løn og nu også HR

Løn og HR hænger sammen. For begge dele handler om medarbejderne. Afregning og udbetaling af løn, forhandlinger om løn og reguleringer af løn er alle opgaver, som ligger inden for det, man i dag ofte betegner som medarbejderrejsen - og som også omfatter en lang række HR-opgaver.

For at få denne medarbejderrejse til at hænge bedst muligt sammen kræver det naturligt nok, at opgaverne også hænger sammen - og ikke løses som separate opgaver uden blik for helheden og medarbejderens 'samlede liv' i virksomheden. Lige fra rekruttering og onboarding af medarbejderen til afgang.

Det er derfor naturligt, at Lønskolen også udbyder kurser i HR. Læs med her og få indblik i, hvorfor Human Resource Management, som det 'at inddrage medarbejdernes behov og ressourcer' også kaldes, er en af de vigtigste administrative og ledelsesdiscipliner i virksomheden.

Lønskolens kurser i HR

På Lønskolen udbyder vi lige nu intet mindre end fem kurser inden for HR-dicsiplinen. Dem vil vi gerne kort præsentere dig for her. På de enkelte kursussider kan du læse meget mere om de temaer, der bliver gennemgået, og om dit helt konkrete udbytte.

Vejen til succesfuld rekruttering og onboarding

Effektiv rekruttering og onboarding er nøglen til glade og tilfredse medarbejdere og dermed medarbejderfastholdelse. I sidste ende skal det også gerne give positive tal på bundlinjen.

Få gode råd og styr på processerne på kurset Vejen til succesfuld rekruttering og onboarding.

Få styr på ansættelseskontrakten

De fleste medarbejdere har krav på en ansættelseskontrakt, og snart skærpes kravene til kontraktens indhold. Er kravene ikke overholdt, kan det blive dyrt for virksomheden.

Med kurset Få styr på ansættelseskontrakten kan du sikre dig, at dine ansættelseskontrakter opfylder lovens krav.

Når en medarbejder bliver syg

Hvad gør du, hvis en medarbejder bliver syg? Kender du reglerne for refusion - og fristerne for ansøgning? Og hvad kan du gøre for at forebygge sygdomsfravær? Få svar på disse og mange andre spørgsmål på kurset Når en medarbejder bliver syg.

Når en medarbejder skal på barsel

Reglerne om barsel er komplekse og omfatter både graviditetsorlov, barselsorlov, forældreorlov og fædreorlov.

Med kurset Når en medarbejder skal på barsel bliver du skarp på reglerne om barsel og orlov og får blandt meget andet gode råd til, hvordan du kan gøre mere for din medarbejder på barsel - oven i købet uden at det koster dig noget.

Danløn HR

Er du bruger af lønsystemet Danløn, har du nu også mulighed for at få glæde af Danløn HR - og dermed muligheden for brug af juridisk godkendte ansættelseskontrakter, fraværsregistrering og en påmindelsesfunktion.

Læs meget mere om kurset i Danløn HR.

Vi glæder os til at byde dig velkommen på Lønskolen.

Love og regler Læring HR Personalejura Lønadministration