07 jul 2021

Mette Nørlem

cand.jur og ansættelsesretlig ekspert

Tilbage til klasselokalet

Med et helt år, hvor hverdagen har været fyldt med corona, giver overskriften nok for de fleste associationer til, at skoleelever og unge mennesker på de gymnasiale uddannelser er tilbage på skolebænken. Og om end det er skønt og rigtigt, så er det faktisk ikke dem, jeg tænker på, der skal tilbage til skolebænken. Men hvem så? Svaret finder du længere nede.

Sagen er den, at vi alle har haft et anderledes år, end vi plejer. Nogle har haft mere travlt, andre har haft mindre at lave, men fælles for os alle er, at hverdagen og livet på mange måder har været anderledes end det var før corona.

Uanset, hvad det ”anderledes” består af, så er jeg sikker på, at de udfordringer, vi har mødt, har gjort, at vi nu ser frem til, at hverdagen er på vej tilbage - men også at sommeren og ferien står for døren.

Lad batterierne op hen over sommeren

Og sommeren og ferien banker netop på for de fleste. En ferie, hvor vi kan slappe af, hygge med familie og venner, opleve noget andet og ikke mindst koble helt fra hverdagen og glemme alt om pligter, vækkeur og deadlines. En dejlig ferie og en - forhåbentlig - lang sommer lader nemlig batterierne op, og det skulle gerne give god energi til, når vi igen møder hverdagens udfordringer.

Men hvad er det så for en hverdag, der venter os på den anden side? For mange er der måske nogle ændringer i job, i planlægningen af hverdagen eller andet, for der er gang i hjulene rigtigt mange steder. Så vi kommer måske tilbage til nye aktiviteter og krav.

Har du brug for nye eller opdaterede kompetencer?

Det er dejligt, når der er gang i hjulene, men er du klar til at møde de nye udfordringer? Måske er det nu, du skal tænke over, om der er områder, hvor du har brug for opkvalificering. Eller sagt på en anden måde: Kunne det give mening, at du skulle tilbage i klasselokalet?

Hvis du har brug for en opdatering eller at løfte dine kompetencer inden for løn, HR eller personalejura i dit daglige arbejde, så kig dig omkring her på Lønskolen og se, om der er noget, der kunne friste. Vi har netop opdateret kursusdatoerne - og så er vi glade for at kunne præsentere dig for to nye kurser:

Til slut vil jeg ønske dig en skøn sommer, og jeg håber, at den byder på alt det, som netop du godt kan lide.

Læring Corona