31 aug 2022

Content Creator

Derfor er efteruddannelse en nødvendighed

Det er blevet september, og sommeren er ovre. Da vi var børn, betød den overståede sommerferie, at vi skulle tilbage på skolebænken, introduceres til nye fag og ny læring. Men vi går jo ikke i skole længere. Så har vi egentlig stadig samme behov for at tilegne os ny viden hele tiden? Er det overhovedet nødvendigt?

Svaret er et rungende ja. Det er endda meget nødvendigt. Sagen er nemlig den, at kun de virksomheder, der beskæftiger dygtige medarbejdere, klarer sig i konkurrencen. Der findes med andre ord kun gode argumenter for at sende sine medarbejderne på kursus.

Kompetencer forældes på 3-5 år

I en tid med mangel på arbejdskraft og massiv konkurrence om at få fat i de bedste folk, er det naturligvis endnu vigtigere at holde på sine medarbejdere og dygtiggøre dem.

Undersøgelser viser, at vores færdigheder forældes i løbet af 3-5 år. Samtidig sker der konstante ændringer af de regler og den lovgivning, der knytter sig til HR- og lønadministratorens arbejde. Derfor er kompetenceudvikling en løbende nødvendighed.

Ud over at du opkvalificeres fagligt ved at være på kursus, får du også glæde af række personlige gevinster. Det har nemlig vist sig, at følelsen af at være kompetent i sit job skaber større arbejdsglæde og overskud - og dermed endnu bedre opgaveløsning i sidste ende.

Du og din virksomhed har med andre ord en stor fælles interesse i at styrke dine kompetencer.

Læs mere om, hvad du og din arbejdsgiver vinder, ved at du efteruddanner dig.

En bred vifte af kurser at vælge imellem

Lønskolen udbyder en lang række kurser inden for HR, personalejura og lønadminstration - og der kommer løbende flere til. Sidste skud på stammen er vores kursus om beregning og beskatning af personalegoder.

Tilmeld dig et kursus på Lønskolen, styrk din egen arbejdsglæde og motivation - og gør din virksomhed endnu mere konkurrencedygtig. Vi glæder os til at byde dig velkommen.

Læring