17 jan 2022

Kvalitet og faglig stolthed er nøgleordene

Kurser med aktuelt og relevant indhold og dedikerede undervisere med praktisk erfaring, pædagogiske kompetencer og ikke mindst indgående viden om deres fagområde - det er kort sagt præcis, hvad du som deltager på et af Lønskolens kurser kan forvente at møde.

Lad os præsentere dig for Niels Ole Thomsen, som underviser i vores kurser om LessorLøn og repræsenterer alt det, som Lønskolen står for: først og fremmest kvalitet og faglig stolthed, men også stor ydmyghed over for løndisciplinen og undervisningsopgaven.

"Løn er ingen spøg. Det er faktisk dødsens alvorligt!" Sådan indleder Niels Ole Thomsen min samtale med ham og fortsætter: "Lønudgiften er i langt de fleste virksomheder den absolut største udgiftspost - så når man ligefrem sætter sig for at undervise i løndisciplinen - ja, så er der ingen vej udenom. Det skal bare være i orden."

For at sikre kvalitet og kompetencer i undervisningen har alle lønundervisere på Lønskolen ikke blot undervisningserfaring, men også praktisk erfaring med lønadministration.

Niels Ole uddyber: "Det, at jeg også selv har haft fingrene nede den praktiske lønbehandling, er helt afgørende. Da vi fik den nye ferielov, var jeg klar over, at det ikke blot handlede om den tekniske håndtering af reglerne i systemet, men i lige så høj grad om kendskab til loven og dens indhold og formål."

Niels Ole selv har ikke mindre end 35 års erfaring med løn, hvoraf han har undervist i de 20.

"Jeg er faktisk fra dengang, hvor de timelønnede fik udleveret deres løn i brune kuverter. Jeg kan derfor roligt sige, at lønområdet er et område i konstant udvikling - og at alle, der beskæftiger sig med løn, skal kunne omstille sig i en fart."

God tid, svar på (næsten) alt og afveksling i undervisningen

Som bekendt handler undervisning ikke blot om selve det at formidle et stof, men også om, hvordan stoffet formidles. Det er vi på Lønskolen i høj grad klar over, ligesom vi er opmærksomme på, at ikke alle kursister møder op med de samme faglige forudsætninger.

Niels Ole forklarer: "Jeg starter altid mine kurser med at forhøre mig hos hver enkelt deltager om baggrund og forudsætninger. På den måde får jeg en god idé om, hvilket niveau undervisningen skal gennemføres på, og hvad jeg skal fokusere på."

Da der på alle kurser maksimalt er 10 deltagere, vil der altid være tid til at gå i dybden og koncentrere sig om den enkelte kursist.

Niels Ole sætter desuden en ære i, at ingen går fra kurset med ubesvarede spørgsmål.

"Netop fordi løn er så vigtig - ja, så nytter det jo ikke noget, at kursisterne går herfra med uforrettet sag. Derfor svarer vi på Lønskolen helst på alt. Og kan vi ikke svare med det samme, undersøger vi tingene og vender tilbage."

For også at sikre afveksling og dynamik i undervisningen veksles der på alle Lønskolens kurser mellem gennemgang af stoffet og konkret opgaveløsning.

Det vigtigste er, at lønsedlen er korrekt

Det absolut vigtigste for Niels Ole er, at deltagerne efter endt kursus føler sig sikre i brugen af lønsystemet.

"Lønsedlen skal være korrekt. Det er ganske enkelt alfa og omega. Hvis mine kursister måske også har lært at gøre tingene hurtigere og smartere - ja, så har jeg opnået alt, hvad jeg kunne ønske mig," slutter Niels Ole.

Bruger du LessorLøn, og har du ikke allerede været på grundkursus, kan du med fordel tilmelde dig kurset hos Niels Ole eller en af hans kolleger. Du kan også supplere med både rapportkurset og kurset i finanskontering.

Vi anbefaler alle - uanset lønsystem - at deltage på vores lønkursus, som vi udbyder både til dig, der er ny i løn, og til dig, der er mere erfaren i løn

Uanset hvad du vælger, kan du være sikker på at blive mødt med engagement og et højt fagligt niveau.

Vi glæder os til at se dig på Lønskolen.

Læring Lønadministration