21 dec 2021

Mette Nørlem

Jurist og ansættelsesretlig ekspert

Julehilsen fra Lønskolen - med tilbageblik på et meget særligt år

Vi nærmer os slutningen af året, og vi vil derfor gerne ønske dig en glædelig jul og et rigtig godt nytår.

Med et år 2021, der snart ligger bag os, kan vi se tilbage på et både spændende og meget anderledes år. Vi har glædet os over at se så mange kursister på Lønskolen – og vi har faktisk trænet mere end 400 kursister i både vores produkter og i faglige discipliner som løn, finanskontering, ferie og ansættelsesret.

Når man får et nyt løn– eller tidssystem eller får nyt job, hvor én eller flere af Danløns eller Lessors systemer bruges, så er det klart, at det kræver træning at blive fortrolig med systemet eller lære mere om det. Derfor er der stor efterspørgsel på vores produktkurser - særligt kurserne i LessorLøn og Danløn. Det er dog også klart, at man ikke kun har brug for at få systemkendskab.

Løn og vagtplanlægning er fagdiscipliner, og da det er områder i konstant forandring på grund af løbende lovændringer, så handler det også om at få viden inden for de områder, man arbejder med i lønfunktionen, eller at blive opdateret i nye regler.

Corona som følgesvend i 2021

Selvom vi har haft mange deltagere på vores kurser, har det i perioder været med en efterhånden velkendt følgesvend – nemlig corona. Det betyder også, at vi har måttet gennemføre en del af vores kurser online. Vi vil gerne takke jer, fordi I har taget den udfordring op sammen med os og været med til også at gøre disse kurser til gode kursusoplevelser for alle.

For mange af vores undervisere har det også været en ny oplevelse at skulle undervise online, og vi takker for jeres forståelse for de udfordringer, vi har haft, for jeres hjælp til at få det hele til at lykkedes og ikke mindst, fordi I har håndteret de mange ændringer, vi har måttet foretage undervejs – nogle gange fra dag til dag.

Nye kursusdatoer i foråret

Nu går kursusafdelingen på juleferie, og så ser vi frem til et nyt år, der byder på nye muligheder - ikke mindst muligheden for at få nye kompetencer. På Lønskolen har vi frigivet alle forårets kursusdatoer, så du kan finde det helt rigtige kursus for dig i 2022. Glæd dig til at lære mere om din løsning hos os, eller tag et kursus i løn, ferie, finanskontering eller ansættelsesret (ikke produkt-afhængig).

Glæd dig også til, når vi i foråret introducerer nogle nye kursustyper, hvor vi udbyder kurser, der kombinerer det produktspecifikke med det almene, som giver dig både faglig viden og indblik i, hvad det betyder for dit arbejde i netop dit produkt.

Hele holdet bag Lønskolen ønsker en glædelig jul og et godt og kompetenceudviklende nytår.

Læring