01 mar 2021

Corona, ja - kursusnedlukning, nej: Lønskolen er gået online

Det er corona-tider, store dele af samfundet er lukket ned, og vores muligheder for fysiske aktiviteter er begrænsede. Alligevel er mange virksomheder stadig produktive, og behovet for læring og udvikling er bestemt ikke blevet mindre. Måske er lysten til at lære nyt ovenikøbet blevet større. Derfor holder vi på Lønskolen åbent, nøjagtig som vi plejer. Blot afvikler vi kurserne online i stedet for fysisk.

Online-undervisningen starter i marts og varer, indtil corona-restriktionerne ikke længere kræver det, og du som kursist igen kan føle dig tryg ved at deltage i et fysisk kursus. Det er vigtigt for os!

Vi har gjort det til vores fornemmeste opgave at få online-kurserne til at ligne de fysiske kurser så meget, som det overhovedet er muligt. Læs med her!

Lærer jeg det samme på et online-kursus som på et fysisk kursus?

Ja, det gør du. De emner, som underviseren gennemgår på online-kurset, er præcis de samme som på det tilsvarende fysiske kursus. Online-kurset varer derfor også lige så længe som det fysiske kursus.

Kan jeg stille spørgsmål undervejs?

Ja, det kan du sagtens - og da der typisk er få deltagere på kurserne, kan du roligt stille dine spørgsmål uden at være bekymret for at forstyrre de andre kursister. Du vil have mulighed for både at række hånden op virtuelt, hvorefter du mundtligt kan stille dit spørgsmål - og du vil kunne stille dit spørgsmål skriftligt i chatten. Underviserne vil selvfølgelig sørge for at besvare spørgsmålene løbende.

Hvad med teknikken og alt det praktiske?

Online-undervisningen finder sted i Microsoft Teams, som du måske allerede kender fra virtuelle møder. Du vil i god tid før kurset få tilsendt en vejledning, som forklarer dig alt, du skal vide, om det tekniske og praktiske.

Hvordan får jeg fat i kursusmaterialet?

Inden kursusstart sender Lønskolen alt det kursusmateriale til dig, som du ville have fået udleveret på det fysiske kursus. På lønkurserne og produktkurserne modtager du materialet i fysisk form, mens du på halvdagskurserne modtager underviserens præsentation i elektronisk form. Du kommer med andre ord ikke til at mangle noget - og du kan ovenikøbet forberede dig på undervisningen, hvis du har lyst.

Hvordan er underviserne klædt på til at varetage undervisningen online?

At undervise stiller online stiller særlige krav. Derfor har alle Lønskolens undervisere været på kursus i, hvordan de bedst varetager lige præcis online-undervisning. Det handler blandt andet om skabe nærvær og variation i et virtuelt miljø.

Hvilke ulemper kan der være ved online-undervisningen?

Dynamikken i undervisningen, sparringen og erfaringsudvekslingen med både underviseren og de andre kursister vil aldrig kunne være den samme på et online-kursus som på et fysisk kursus. Men online-undervisningen har også mange fordele - og når tiden kommer, hvor vi har lagt coronaen bag os, er det planen, at vi på Lønskolen vil tilbyde vores kurser i både en fysisk og en online udgave. Du vil med andre ord kunne vælge den kursusform, der passer dig bedst.

Læs mere om forskellige kursusformer og fordele og ulemper ved dem alle.

Vi glæder os til at byde dig velkommen på Lønskolen - uanset om det er online eller fysisk.

Corona Læring